Девід Моррелл,
«Володар ночі»
Жанр: детектив
В детективах
американця Девіда Моррелла до розслідування злочинів
береться
знаменитий британський письменник Томас Де Куїнсі. Разом із
своєю емансипованою
донькою Емілі, він вирушає у подорож першою
англійською
залізницею.
Потяги викликають
у тривожного та недовірливого Де Куїнсі сильну
недовіру, яка,
звичайно, справджується: в сусідньому купе стається жорстоке
вбивство. Його і
будуть розслідувати батько та донька. Допомагають їм в
цьому двоє
сищиків Скотленд-Ярду, обидва по вуха закохані в Емілі, а
заважає – кабінет
міністрів на чолі із лордом Палмерстоном, який не бажає
компрометувати
новий вид транспорту та прагне закрити справу.
Турбуючись про
читача, Моррелл з значним терпінням пояснює будь-який
потенційно
незрозумілий термін, а складі сюжетні повороти розтлумачує
неодноразово.
Потрібно відзначити, що сюжет роману побудовано
майстерно,
вікторіанська Англія у вигляді декорації для детективу ніколи
набридне, а Де
Куїнсі в амплуа примхливого, але проникливого детектива
виглядає досить
переконливо.
Емілі Сент-Джон
Мандел, «Станція Одинадцять»
Жанр: фантастика
Спекотного
літнього дня, бродяча трупа під назвою «Дорожня симфонія»,
яка спеціалізується
на концертах класичної музики та постановках Шекспіра,
повільно
плентається дорогою, залитою сонцем. Коні важко тягнуть фургони,
в яких галасують
діти, допоки їх батьки лагодять реквізит, налаштовують
документи та
вчать ролі. Одна з актрис – двадцяти шестирічна Кірстен, -
мусить ввечері
зіграти роль королеви Титанії. Колись давно, ще до жахливої епідемії грузинського
грипу, яка зруйнувала
цивілізацію,
Кірстен стала свідком того, як відомий актор Артур Ліндер
помер прямо на
сцені у справжньому театрі. Перед смертю, він подарував їй
два альбоми
гарних та таємничих коміксів, під назвою «Станція
Одинадцять». Про
них, окрім Кірстен, не знає жодна людина в світі. Хоча, ні:
одна все ж таки
знає, і саме від цієї людини акторам «Дорожньої симфонії»
варто триматися
якомога далі.
Зворушливо –
сумна лірична історія з ідеальним сюжетом, вишуканим, як
старовинний
музичний ящик. «Станція Одинадцять» - той рідкий випадок,
коли жанрові
характеристики зайві. Це просто література – справжня хороша
література.
Ніл Гейман,
«Скандинавські боги»
Жанр: фентезі
Роман є
буквальним переказом відомих багатьом скандинавських міфів.
Однак Ніл Гейман
– унікальний автор, здатний навіть телефонний довідник
переповісти так,
що він звучатиме цікаво, незвично і по новому.
Велетні сваряться
із богами-асами, Локі вибірково та урізноманітнено
капостить тим та
іншим, гноми в підземеллях створюють речі неймовірної
краси, демонічний
вовк Фенрір гризе чарівний ланцюг, а кожен новий день
невідворотно
наближає кінець світу - Рагнарок.
Сюжети нібито
відомі, але Гейману вдається наповнити їх психологічними
нюансами,
яскравими описами та дотепними діалогами таким чином, що
давні міфи
перетворюються на захоплюючий та неочікувано сучасний роман
– одночасно
пізнавальний та динамічний.
Ліана Моріарті,
«Вірні, божевільні, винні»
Жанр: сімейна
драма
Після успіху
серіалу «Велика маленька брехня», знятого за романом
австралійки Ліани
Моріарті, її книги набули чималої популярності. І це не
дивно: хоча
Моріарті пише переважно про жінок, родину, і, в решті решт,
кохання, вона не
належить до авторок банальних жіночих романів.
Це, скоріше,
безкомпромісно жорстокий погляд лайф-коучера, який наочно,
на живих та
зрозумілих людях демонструє усі небезпеки сімейного життя.
В романі «Вірні,
божевільні, винні» дія розгортається паралельно в двох
часових пластах,
відділених один від одного на два місяці. В першому про
хронології Еріка
(бухгалтер із неблагополучної родини) та її нудний,
правильний
чоловік Олівер чекають у гості найкращу подругу Еріки,
віолончелістку
Клементину з чоловіком та дітьми. Олівер та Еріка хотіли б
обговорити із
Клементиною дуже важливу тему, однак їх планам заважають
багатії сусіди –
Від та Тіффані, які запрошують усіх чотирьох на барбекю.
Все починається
чудово, однак певна драматична подія (що саме станеться,
читач дізнається
у другій третині роману) руйнує милу вечірку та стає
переломним
моментом для кожної із родин.
В другому
часовому пласті героям доводиться розбиратися з наслідками
того, що сталося
та переглядати власні життєві стратегії та сімейні стосунки.
Після того, як
усі герої впораються із кризою, вони оперативно згрупуються,
усвідомлять
помилки і якщо не стануть абсолютно щасливими, то,
принаймні,
почнуть рухатися в цьому напрямку. Повірити у таке
перетворення дещо
складно, однак без позитивного фіналу було б важко
витримати
екзистенціальне напруження стилю Моріарті.
Кетрін Беннер,
«Дім на краю ночі»
Жанр: романтична
казка
Маленький
острівець Кастелламаре загубився в Середземному морі, недалеко
від Сицилії. В 1914
році туди приїжджає молодий лікар, флорієнтієць Амедео
Еспозіто. На
острові в той час живе всього 1 000 чоловік. Однак, перепису на
острові ніколи не
було, і грамотних людей не так багато: священик, володар
єдиної на весь
острів таверни під назвою «Дім на краю ночі», шкільний
вчитель та
місцевий граф – неприємний тип, тиран та деспот.
Одного разу
вночі, через декілька років після приїзду Амедео, населення
острову
збільшується відразу на двох чоловік: в родині графа та родині
доктора одночасно
народжуються хлопчики. Здається, батько в них той
самий, і це
зовсім не граф… З цього місця починається складно влаштована,
насичена
таємницями та невипадковими збігами історія родини Еспозіто. Її
чотири покоління
будуть любити, ненавидіти, інтригувати, а також слухати
та розповідати
казки на чудовому острові посеред чудового моря.
Книга Кетрін
Беннер – читання невибагливе, нехитре, поетичне та дуже
приємне. Герої
цілком відповідають стереотипним уявленням про
«справжніх
італійців», їх життєві колізії іноді дещо уподібнюються
магічному
реалізму, а опис Кастелламаре та його краси місцями нагадує
пасажі з
туристичного путівника. Створена авторкою сонячна атмосфера
острівного
усамітнення, солодкого південної сієсти володіє справжнім
Пропозиція Л. Берідзе
Немає коментарів:
Дописати коментар