четвер, 11 червня 2020 р.

Інформаційна пропозиція "П’ЯТЬ ЦІКАВИХ КНИГ, ЯКІ ВАРТО ПРОЧИТАТИ ВЛІТКУ"


 Філія пропонує для прочитання 5 надзвичайно популярних книг і порекомендувати  друзям !



Девід Моррелл, «Володар ночі»
Жанр: детектив

В детективах американця Девіда Моррелла до розслідування злочинів
береться знаменитий британський письменник Томас Де Куїнсі. Разом із
своєю емансипованою донькою Емілі, він вирушає у подорож першою
англійською залізницею.

Потяги викликають у тривожного та недовірливого Де Куїнсі сильну
недовіру, яка, звичайно, справджується: в сусідньому купе стається жорстоке
вбивство. Його і будуть розслідувати батько та донька. Допомагають їм в
цьому двоє сищиків Скотленд-Ярду, обидва по вуха закохані в Емілі, а
заважає – кабінет міністрів на чолі із лордом Палмерстоном, який не бажає
компрометувати новий вид транспорту та прагне закрити справу.

Турбуючись про читача, Моррелл з значним терпінням пояснює будь-який
потенційно незрозумілий термін, а складі сюжетні повороти розтлумачує
неодноразово. Потрібно відзначити, що сюжет роману побудовано
майстерно, вікторіанська Англія у вигляді декорації для детективу ніколи
набридне, а Де Куїнсі в амплуа примхливого, але проникливого детектива
виглядає досить переконливо.

Емілі Сент-Джон Мандел, «Станція Одинадцять»
Жанр: фантастика

Спекотного літнього дня, бродяча трупа під назвою «Дорожня симфонія»,
яка спеціалізується на концертах класичної музики та постановках Шекспіра,
повільно плентається дорогою, залитою сонцем. Коні важко тягнуть фургони,
в яких галасують діти, допоки їх батьки лагодять реквізит, налаштовують
документи та вчать ролі. Одна з актрис – двадцяти шестирічна Кірстен, -
мусить ввечері зіграти роль королеви Титанії. Колись давно, ще до жахливої епідемії грузинського грипу, яка зруйнувала
цивілізацію, Кірстен стала свідком того, як відомий актор Артур Ліндер
помер прямо на сцені у справжньому театрі. Перед смертю, він подарував їй
два альбоми гарних та таємничих коміксів, під назвою «Станція
Одинадцять». Про них, окрім Кірстен, не знає жодна людина в світі. Хоча, ні:
одна все ж таки знає, і саме від цієї людини акторам «Дорожньої симфонії»
варто триматися якомога далі.

Зворушливо – сумна лірична історія з ідеальним сюжетом, вишуканим, як
старовинний музичний ящик. «Станція Одинадцять» - той рідкий випадок,
коли жанрові характеристики зайві. Це просто література – справжня хороша
література.

Ніл Гейман, «Скандинавські боги»
Жанр: фентезі

Роман є буквальним переказом відомих багатьом скандинавських міфів.
Однак Ніл Гейман – унікальний автор, здатний навіть телефонний довідник
переповісти так, що він звучатиме цікаво, незвично і по новому.

Велетні сваряться із богами-асами, Локі вибірково та урізноманітнено
капостить тим та іншим, гноми в підземеллях створюють речі неймовірної
краси, демонічний вовк Фенрір гризе чарівний ланцюг, а кожен новий день
невідворотно наближає кінець світу - Рагнарок.

Сюжети нібито відомі, але Гейману вдається наповнити їх психологічними
нюансами, яскравими описами та дотепними діалогами таким чином, що
давні міфи перетворюються на захоплюючий та неочікувано сучасний роман
– одночасно пізнавальний та динамічний.

Ліана Моріарті, «Вірні, божевільні, винні»
Жанр: сімейна драма

Після успіху серіалу «Велика маленька брехня», знятого за романом
австралійки Ліани Моріарті, її книги набули чималої популярності. І це не
дивно: хоча Моріарті пише переважно про жінок, родину, і, в решті решт,
кохання, вона не належить до авторок банальних жіночих романів.

Це, скоріше, безкомпромісно жорстокий погляд лайф-коучера, який наочно,
на живих та зрозумілих людях демонструє усі небезпеки сімейного життя.

В романі «Вірні, божевільні, винні» дія розгортається паралельно в двох
часових пластах, відділених один від одного на два місяці. В першому про
хронології Еріка (бухгалтер із неблагополучної родини) та її нудний,
правильний чоловік Олівер чекають у гості найкращу подругу Еріки,
віолончелістку Клементину з чоловіком та дітьми. Олівер та Еріка хотіли б
обговорити із Клементиною дуже важливу тему, однак їх планам заважають
багатії сусіди – Від та Тіффані, які запрошують усіх чотирьох на барбекю.
Все починається чудово, однак певна драматична подія (що саме станеться,
читач дізнається у другій третині роману) руйнує милу вечірку та стає
переломним моментом для кожної із родин.

В другому часовому пласті героям доводиться розбиратися з наслідками
того, що сталося та переглядати власні життєві стратегії та сімейні стосунки.

Після того, як усі герої впораються із кризою, вони оперативно згрупуються,
усвідомлять помилки і якщо не стануть абсолютно щасливими, то,
принаймні, почнуть рухатися в цьому напрямку. Повірити у таке
перетворення дещо складно, однак без позитивного фіналу було б важко
витримати екзистенціальне напруження стилю Моріарті.

Кетрін Беннер, «Дім на краю ночі»
Жанр: романтична казка

Маленький острівець Кастелламаре загубився в Середземному морі, недалеко
від Сицилії. В 1914 році туди приїжджає молодий лікар, флорієнтієць Амедео
Еспозіто. На острові в той час живе всього 1 000 чоловік. Однак, перепису на
острові ніколи не було, і грамотних людей не так багато: священик, володар

єдиної на весь острів таверни під назвою «Дім на краю ночі», шкільний
вчитель та місцевий граф – неприємний тип, тиран та деспот.

Одного разу вночі, через декілька років після приїзду Амедео, населення
острову збільшується відразу на двох чоловік: в родині графа та родині
доктора одночасно народжуються хлопчики. Здається, батько в них той
самий, і це зовсім не граф… З цього місця починається складно влаштована,
насичена таємницями та невипадковими збігами історія родини Еспозіто. Її
чотири покоління будуть любити, ненавидіти, інтригувати, а також слухати
та розповідати казки на чудовому острові посеред чудового моря.

Книга Кетрін Беннер – читання невибагливе, нехитре, поетичне та дуже
приємне. Герої цілком відповідають стереотипним уявленням про
«справжніх італійців», їх життєві колізії іноді дещо уподібнюються
магічному реалізму, а опис Кастелламаре та його краси місцями нагадує
пасажі з туристичного путівника. Створена авторкою сонячна атмосфера
острівного усамітнення, солодкого південної сієсти володіє справжнім
терапевтичним, цілющим ефектом.
Пропозиція Л. Берідзе







Немає коментарів:

Дописати коментар